härlig dag, vad jag kommer sova gott inatt

Idag vart det en skön tripp ut till brattåkern för att öva upp mina snowboardskills som jag inte har. Har haft som mål nu ett bra jag att jag ska försöka lära mig åka, men det har aldrig blivit av.. dvs. har varit en ordentlig fegis och aldrig våga utsätta mig, gjorde några tappra försök förra året men tappade sugen efter att inte lyckas så som jag vill, klassiskt jag! men idag har jag dragit tummen ur röven och gjort mitt första försök för i år, jag överlevde dagen utan skador eller något missnöje, snarare sagt har haft en så otroligt bra dag med mina nära och kära och jag tänker även skryta lite och säga att det har gått rätt så bra iallafall, i början av dagen kunde jag inte ens stå på brädan, knappt ens ta mig upp från en sittande position till en stående det är illa! men efter en-två timmar senares övning och med en bra lärare lyckades jag ta mig upp och ner från backen utan stöd, nu är det bara att försöka trimma på åkningen så att det ser bättre ut, går fortare och stabilare.
 
det gick suveränt och jag är nöjd över dagens insats, skulle lika gärna kunna ha hållit på med detta hela dagen men då jobbet kom ivägen var man tvungen att avbryta nöjet.. dock en negativ sak är då att jag verkligen inte taggar upp inför morgondagens träningsverk, men det tar vi då.
 
just för tillfället har man just kommit sig hem efter dagens arbete och tänket nu efter en lång, härlig och sliten dag dra mig till sängs och invänta morgondagens äventyr!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0