2. Staden där du bor

japp, då ska man berätta om staden där jag bor, fast jag skulle nog inte kalla det för stad precis. Jag bor i Sveriges minsta kommun Bjurholm med min familj, där jag bott i hela mitt liv. Jag kan förstå vad visa av er tänker; vilken skit håla. det var precis så jag kände och när jag gick ut nian skulle jag flytta till Umeå och jag tyckte att det skulle vara så skönt att komma bort härifrån. Dom senaste två åren har jag bott på Mariehem hos min faster och nog har jag trivts riktigt bra där men jag känner att jag saknar den lilla byn och har just bestämt mig för att flytta hem igen till min familj. Jag måste säga att jag trivs mycket bra och tycker att Bjurholm är ett bra ställe att bo på, egentligen så skiljer sig inte den lilla byn så mycket från stor städerna det är bara lite mindre och det kan jag säga är rätt mysigt och det känns tryggt att bo där. Folket i Bjurholm är helt underbara och tja.. alla känner alla, även fast de ibland har sina nackdelar så tycker jag att det är riktigt skönt ändå. Det som är lite tråkigt är att det är så många som har flyttat därifrån och det har gjort att det har blivit lite tomt där, men trevligt blir det när dom kommer tillbaka för släckträff eller något sådant. Det finns inte alltid så mycket att göra där de mesta är väl att fara runt i bilar, ha sköna filmkvällar, spelar fotboll, åker i agnäsbacken eller så tar man sig en promenad med en kär vän. Men det som är så kul är att när man väl drar igång någonting roligt så är alla med och har en trevlig stund tillsammans.


Här har ni en bild på huser som jag bor i.
(Bilden har jag tagit från min mors blogg: malinns.blogg.se)


Kommentarer
Postat av: malinns

Visst ser du hur underbart snyggt skottat det är runt det lilla huset på Grönan ;-)

2012-01-06 @ 00:28:33
URL: http://malinns.blogg.de
Postat av: Emily

Jo, jag ser hur fint det ser ut, du har vart så duktig min kära moder! <3

2012-01-06 @ 15:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0