16. vad är kärlek?



K
ärlek, shit! det som nästan är omöjligt att beskriva. det är ju en käsnla och även en upplevelsen som är olika för olika personer.
den variera från gång till gång som man har varit kär, kännt något intresse eller känner kärlek till någon/något. Kärlek väl den största och bästa känslan man kan känna i livet, eller det kanske också olika från person till person?

men något jag vet om Kärlek är att det är något som aldrig kan ta slut, den kan bara vara hur stort som helst, för hur mycket som helst och till vem som helst. det jag anser är det bästa med känslan, är att man både ka ge och att det aldrig kan bli för mycket av det. Det ju så underbart skönt när man känner den dära oförklariga lyckan till något eller någon, när man känner pirret eller när det "bubblar" i magen.

men det är olika slags bekänningar på kärlek beroende på vad man känner kärlek till, om det är familj, pojkvän, en katt etc. därför är det så svårt att förklara ordet kärlek och just för att jag bara har upplevt den lilla delan av den stora kärleken gör att jag kanske inte har någon aning om vad kärlek egentligen är. Men av de jag har upplevt så kan jag inte säga mer än att de är en underbar känsla och något som verkligen behövs för allt och för alla, som sagt " there's no life, without love "



eller ska jag kanske jag bara skippar tramset där ovanför och säger som Björn Gustafsson: Våga styr som en kapten, våga falla som ett löv, våga chansa och se hur det går. Vad är fegt, vad är mod, What is love, baby don't hurt me, don't hurt me no more!




Japp Björn, jag håller med dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0