allting är tomt och ur balans

Det finns inget som går framåt, det går inte precis bakåt heller, allt har bara stannat. Det ser mörkt ut, jag har tappat all hopp. Under den senaste tiden har jag hållit för mig själv för att få tänka, har egentligen inte heller haft någon ork att göra något speciell. Jag har inte heller haft någon ork att blogga eller skriva, det enda jag har gjort är att göra mina måstengöran, för mig har  der bara varit tomt och ikväll känns det som att allt har rasat för mig. Nu behöver jag fundera lite till, börja om från början.
 
Samtidigt känns det som att jag har bestämt mig för ett beslut, jag vet vad jag vill och inte, jag vet vad jag borde och inte, jag vet vad jag känner och vad jag inte känner.  Jag har kommit fram till vilka konsekvenser som kommer dyka upp, dom som jag känner mig okej med och dom jag känner mig mindre okej med. Frågan som jag inte kommit fram till är om jag har modet till det, ska jag riskera det? tänk om det inte är värt det och allt var i onödan, tänk om det inte blir som jag kommit fram till? är jag ens hundra procent okej med det här som jag sagt tidigare? finns så många men, så mycket att klura på under sådan kort tid. 
 
jag sitter och funderar under samma sekund som jag skriver detta inlägg och kommer fram till att trots mina tvivel har jag en känsla, att vi kommer att lyckas, hitten tills har vi lyckas så varför skulle vi inte lyckas nu då? Problem, hinder och ja det som kommer i vår väg kan man lösa eller köra över totalt. Det kan bara inte gå fel om man vet vad man känner och vad man vill? Känslan, lösningar och viljan som vi har tyder på det är okej. 
 
Jag vill få mig själv att hoppas, jag måste göra det, jag vill det, det är ju det enda som jag har kvar..men frågan är den vill du se mig lycklig, vill du göra det som är rätt för mig? men i detta fall, vad är bäst för mig egentligen? vad jag känner kanske är fel lika så som det kan vara rätt? känslan är ju allt, varför ska det vara så osäkert? jag är galen och kommer fram till ingenting.. allt är för osäkert, ostadigt lika så som det är säkert och stadigt.. är galen, rädd, orolig, glad, stolt, snacka om blandade känslor.. vad är det för fel på mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0